logo
  • Medlemskap
    • Om medlemskap
    • Bli medlem
    • Medlemsfordeler
    • Rapportering, regler og vederlag
    • Medlemssupport
    • Medlemsøk
    • Vederlagssatser
      Medlem
  • Emballasjedesign
    • Om emballasjedesign
    • Emballasjemerking
    • Lag sirkulær emballasje
    • Design for kildesortering
    • Plastløftet
    • Gjenvinningskalkulator
  • Resirkulering
    • Om resirkulering
    • Returkartonglotteriet
    • Hva skjer med det vi kildesorterer?
      • Drikkekartong
      • Emballasjekartong
      • Plastemballasje
      • Metallemballasje
      • Glassemballasje
      • Bølgepapp
    • Fakta og tall
  • Innsamling
    • Om innsamling
    • Kommuner og IKS
    • Næringsliv
    • Landbruksplast
    • Bransjekart
  • Om oss
    • Om Grønt Punkt Norge
    • Kontakt oss
    • Våre ansatte
    • Eiere og styret
    • Presse og media
    • Ofte stilte spørsmål
  • Aktuelt
Søk
Min side
logo
Forside · Aktuelt· Nyheter· Nye rutiner for faktura
Aktuelt
Nyhetsbrev Innsamlere næringsliv
15. feb. 2024
Skjermbilde 1
GJØR DEG KJENT: Det er viktig at dere blir godt kjent i den nye nettportalen.

Nye rutiner for faktura

I forbindelse med at Plastretur har fått nytt forretningssystem og ny nettportal, er det nye rutiner for faktura.

Den største endringen er at fakturaen til Plastretur skal sendes inn etter at fakturagrunnlaget er tilgjengelig på «Min side». Dette skjer den 15. hver måned.

For å danne riktig fakturagrunnlag må dere registrere lass i portalen, registreringen kan skje fortløpende gjennom måneden. Den 15. i påfølgende måned får dere varsel om at grunnlaget er klart. Da må dere logge inn i portalen for å finne referansenummeret (ordrenummeret) som skal påføres fakturaen.

Fra mars vil dere få et automatisk varsel, men i februar sender vi denne meldingen.

Det er bare plastemballasje fra næringsliv og landbruk som skal faktureres på denne måten. Næringslivsplast og landbruksplast som hentes av Plastretur, godtgjøres også basert på hentebestillingen og skal derfor ikke registreres.

For å få betalt fra Plastretur er det derfor viktig at dere gjør følgende:

  • Registrer lass fortløpende i portalen.
  • Vent til fakturagrunnlaget publiseres den 15. i måneden.
  • Logg inn på nettportalen. Fakturagrunnlag er et eget menypunkt under «registrere lass».
  • Kontroller grunnlaget og finn referansenummer (ordrenummer).
  • Send faktura med referansenummer.

Skjermbilde 1 Pil
FAKTURAGRUNNLAG: Under menypunktet Registrere lass, finner dere fakturagrunnlag.
Skjermbilde 2 Merket
REFERANSE: Her finner dere fakturagrunnlaget for foregående måned. Klikk på ordrenummeret for å kontrollere grunnlaget.
Skjermbilde 3
KONTROLL: Sjekk at fakturagrunnlaget stemmer, og merk deg referansenummeret (ordrenummer) som fakturaen til Plastretur skal merkes med.

Se opplæringsvideo av ny nettportal

Skjermbilde 2023 12 14 Kl. 12.11.15 playbutton

Ønsker du mer av dette? 👋

Meld deg på vårt nyhetsbrev for små og store oppdateringer.

Kontakt oss
Kontaktinfo

22 12 15 00
post@grontpunkt.no

Besøksadresse

Karenslyst allé 9a
0212 Oslo

Postadresse

Grønt Punkt Norge
Postboks 91 Skøyen
0212 Oslo

Organisasjonsnummer

977 075 521

Sosiale medier

Facebook
Instagram
Youtube
Linkedln
Twitter

Meld deg på vårt nyhetsbrev for små og store oppdateringer.

English version

Personvern og cookies
NO / EN
Til toppen av siden Til toppen