I forbindelse med at Plastretur har fått nytt forretningssystem og ny nettportal, er det nye rutiner for faktura.
Den største endringen er at fakturaen til Plastretur skal sendes inn etter at fakturagrunnlaget er tilgjengelig på «Min side». Dette skjer den 15. hver måned.
For å danne riktig fakturagrunnlag må dere registrere lass i portalen, registreringen kan skje fortløpende gjennom måneden. Den 15. i påfølgende måned får dere varsel om at grunnlaget er klart. Da må dere logge inn i portalen for å finne referansenummeret (ordrenummeret) som skal påføres fakturaen.
Fra mars vil dere få et automatisk varsel, men i februar sender vi denne meldingen.
Det er bare plastemballasje fra næringsliv og landbruk som skal faktureres på denne måten. Næringslivsplast og landbruksplast som hentes av Plastretur, godtgjøres også basert på hentebestillingen og skal derfor ikke registreres.
For å få betalt fra Plastretur er det derfor viktig at dere gjør følgende:
Meld deg på vårt nyhetsbrev for små og store oppdateringer.