I januar erstattes Rapportweb med en ny nettportal for alle kommuner/IKS og næringsinnsamlere. 9. januar arrangeres det webinar for å presentere portalen.
Returselskapene Plastretur og Norsk Returkartong får nytt forretningssystem i starten av 2024. Det nye systemet er utviklet av teknologiselskapene Evidi og Oseberg Solutions, og inneholder en ny og moderne plattform for alle kundesystemer.
– Det nye datasystemet innebærer blant annet at Rapportweb erstattes med «Min side» som er en moderne løsning tilpasset dagens teknologi. Med det nye systemet har vi samlet alt i en og samme Microsoft-løsning, sier Petter Aaby Vebenstad som har ledet prosjektet hos Plastretur.
Overgangen fra Rapportweb innebærer at mange av brukerne fra januar må forholde seg til to ulike innlogginger, fordi Plastretur og Norsk Returkartong må ha hver sin portal.
Før det nye systemet skal tas i bruk, får alle virksomheter som har avtale med Plastretur og/eller Norsk Returkartong, tilsendt nye brukere og midlertidige passord til de nye systemene. Det er viktig at dette passordet endres. Instruksjoner om dette får dere på e-post. Det er også viktig å gi beskjed om andre trenger brukertilgang. Hvis det for eksempel er flere i virksomheten som skal bestille henting av en avfallsfraksjon eller registrere lass til materialgjenvinning.
Henting av plastemballasje og drikkekartong bestilles på «Min side».
Portalen vil også bli brukt av transportører som skal registrere henting og sorterings-/gjenvinningsanlegg som skal registrere mottak.
BESTILL HENTING: Slik ser det ut inne i portalen til Norsk Returkartong.
For å bidra til at overgangen til nytt system blir enkelt – arrangerer vi webinar med opplæring tirsdag 9. januar kl. 09:00-10:00. Meld deg på her!
Det er viktig at alle som bruker Rapportweb i dag, får med seg opplærings-webinaret.
Meld deg på vårt nyhetsbrev for små og store oppdateringer.