logo
  • Medlemskap
    • Om medlemskap
    • Bli medlem
    • Medlemsfordeler
    • Rapportering, regler og vederlag
    • Medlemssupport
    • Medlemsøk
    • Vederlagssatser
      Medlem
  • Emballasjedesign
    • Om emballasjedesign
    • Emballasjemerking
    • Lag sirkulær emballasje
    • Design for kildesortering
    • Plastløftet
    • Gjenvinningskalkulator
  • Resirkulering
    • Om resirkulering
    • Returkartonglotteriet
    • Hva skjer med det vi kildesorterer?
      • Drikkekartong
      • Emballasjekartong
      • Plastemballasje
      • Metallemballasje
      • Glassemballasje
      • Bølgepapp
    • Fakta og tall
  • Innsamling
    • Om innsamling
    • Kommuner og IKS
    • Næringsliv
    • Landbruksplast
    • Bransjekart
  • Om oss
    • Om Grønt Punkt Norge
    • Kontakt oss
    • Våre ansatte
    • Eiere og styret
    • Presse og media
    • Ofte stilte spørsmål
  • Aktuelt
Søk
Min side
logo
Forside · Aktuelt· Nyheter· Ny nettportal for Plastretur og Norsk Returkartong
Aktuelt
Nyhetsbrev Kommuner/IKS Innsamlere næringsliv
14. des. 2023
Pc Min Side

Ny nettportal for Plastretur og Norsk Returkartong

I januar erstattes Rapportweb med en ny nettportal for alle kommuner/IKS og næringsinnsamlere. 9. januar arrangeres det webinar for å presentere portalen.

Meld deg på webinaret her!

Returselskapene Plastretur og Norsk Returkartong får nytt forretningssystem i starten av 2024. Det nye systemet er utviklet av teknologiselskapene Evidi og Oseberg Solutions, og inneholder en ny og moderne plattform for alle kundesystemer.

– Det nye datasystemet innebærer blant annet at Rapportweb erstattes med «Min side» som er en moderne løsning tilpasset dagens teknologi. Med det nye systemet har vi samlet alt i en og samme Microsoft-løsning, sier Petter Aaby Vebenstad som har ledet prosjektet hos Plastretur.

Overgangen fra Rapportweb innebærer at mange av brukerne fra januar må forholde seg til to ulike innlogginger, fordi Plastretur og Norsk Returkartong må ha hver sin portal.

Før det nye systemet skal tas i bruk, får alle virksomheter som har avtale med Plastretur og/eller Norsk Returkartong, tilsendt nye brukere og midlertidige passord til de nye systemene. Det er viktig at dette passordet endres. Instruksjoner om dette får dere på e-post. Det er også viktig å gi beskjed om andre trenger brukertilgang. Hvis det for eksempel er flere i virksomheten som skal bestille henting av en avfallsfraksjon eller registrere lass til materialgjenvinning.

Bestille henting

Henting av plastemballasje og drikkekartong bestilles på «Min side».

Portalen vil også bli brukt av transportører som skal registrere henting og sorterings-/gjenvinningsanlegg som skal registrere mottak.


BESTILL HENTING: Slik ser det ut inne i portalen til Norsk Returkartong. 

Webinar

For å bidra til at overgangen til nytt system blir enkelt – arrangerer vi webinar med opplæring tirsdag 9. januar kl. 09:00-10:00. Meld deg på her!

Det er viktig at alle som bruker Rapportweb i dag, får med seg opplærings-webinaret.

Ønsker du mer av dette? 👋

Meld deg på vårt nyhetsbrev for små og store oppdateringer.

Kontakt oss
Kontaktinfo

22 12 15 00
post@grontpunkt.no

Besøksadresse

Karenslyst allé 9a
0212 Oslo

Postadresse

Grønt Punkt Norge
Postboks 91 Skøyen
0212 Oslo

Organisasjonsnummer

977 075 521

Sosiale medier

Facebook
Instagram
Youtube
Linkedln
Twitter

Meld deg på vårt nyhetsbrev for små og store oppdateringer.

English version

Personvern og cookies
NO / EN
Til toppen av siden Til toppen