logo
  • Medlemskap
    • Om medlemskap
    • Bli medlem
    • Medlemsfordeler
    • Rapportering, regler og vederlag
    • Medlemssupport
    • Medlemsøk
    • Vederlagssatser
      Medlem
  • Emballasjedesign
    • Om emballasjedesign
    • Emballasjemerking
    • Lag sirkulær emballasje
    • Design for kildesortering
    • Plastløftet
    • Gjenvinningskalkulator
  • Resirkulering
    • Om resirkulering
    • Returkartonglotteriet
    • Hva skjer med det vi kildesorterer?
      • Drikkekartong
      • Emballasjekartong
      • Plastemballasje
      • Metallemballasje
      • Glassemballasje
      • Bølgepapp
    • Fakta og tall
  • Innsamling
    • Om innsamling
    • Kommuner og IKS
    • Næringsliv
    • Landbruksplast
    • Bransjekart
  • Om oss
    • Om Grønt Punkt Norge
    • Kontakt oss
    • Våre ansatte
    • Eiere og styret
    • Presse og media
    • Ofte stilte spørsmål
  • Aktuelt
Søk
Min side
logo
Forside · Aktuelt· Nyheter· Ny «Min side»: Slik blir rapporteringen i 2023
Aktuelt
Nyhetsbrev Medlemmer
30. jan. 2023

Ny «Min side»: Slik blir rapporteringen i 2023

skjermbilde-minside.jpg

«Min side» og nytt rapporteringssystem for medlemmer lanseres i februar. Vi arrangerer webinar 1.mars for å presentere det nye rapporteringssystemet.

Grønt Punkt Norge har fått nytt forretningssystem. Noen har kanskje merket endringen allerede, ved at håndteringen av henvendelser er litt annerledes enn tidligere og utsendelsen av arrangementer og nyhetsbrev kommer i nytt format.

– Det nye systemet er en modernisering av alle plattformer vi tidligere har hatt for ulike kundesystemer. Og vi ser allerede at overgangen har vært positiv med tanke på god oppfølging av medlemmer og håndtering av henvendelser, sier Elisabeth Kollerød som er leder for medlemsavdelingen i Grønt Punkt Norge.

Det har likevel vært noen utfordringer i oppstartsfasen.

– Vi vet at enkelte har fått unødvendige varsler om opprettelse av sak på grunn av egne fraværsmeldinger og vi har hatt litt lenger responstid enn normalt, men vi håper alle har litt tålmodighet med oss nå i begynnelsen, sier Kollerød.

Det nye forretningssystemet ble innført 2. januar.

Rapportering av emballasje

Ny «Min side» og nytt rapporteringssystem tas i bruk i uke 5. I første omgang er det bare bedrifter som skal ta Plastløftet som får tilgang i forbindelse med deres rapportering.

– Vi må ferdigstille all rapportering for 2022 i det gamle systemet, før vi åpner opp for innlogging på de nye sidene, sier Elisabeth Kollerød.

I uke 9 vil alle rapporteringsansvarlige for emballasje og eksisterende brukere på «Min side», få tilsendt nytt brukernavn og midlertidig passord. Det er viktig at dette passordet endres. Instruksjoner om dette får dere på e-post.

Webinar

For å bidra til at rapporteringen i nytt system blir enkelt for deg som medlem – arrangerer vi webinar 1. mars. Kl.13.00. Meld deg på her!

Her går vi gjennom rapportering i det nye systemet og gir i tillegg generelle tips og råd. I forkant av webinaret skal alle eksisterende brukere ha fått tilsendt informasjon om innlogging.

skjermbilde av rapporteringssystemet

NYTT SYSTEM: Slik ser det nye rapporteringssystemet ut. 

Rapporteringsåret 2023

Det er ulike rapporteringsfrister gjennom året – avhengig av hvor ofte din bedrift plikter å rapportere.

Slik blir rapporteringen i 2023:

  • Seks ganger i året - Rapportering tilgjengelig fra: 1. mars | Frist: 22. mars
  • Årlig rapportering - Rapportering tilgjengelig fra: 1. januar 2024 | Frist: 22. januar 2024
  • Automatisk rapportering, terminvis – Rapportering tilgjengelig fra: ca. 20 mars
  • Automatisk rapportering, årlig - Rapportering tilgjengelig fra: ca. 20 januar 2024

Det blir også endringer for enkelte medlemmer på rapportering fra 2023. Hovedendringene er at det ikke lenger er mulig med akonto og kvartalsvis rapportering. I tillegg har noen sjablonger blitt fjernet. Medlemmer som blir påvirket av dette, har fått tilsendt informasjon.

Rapportering og henvendelser

All rapportering av emballasjemengder, Plastløftet og leverandørlister for kontrollmedlemmer skal ligge på «Min side». I tillegg er det mulig å sende henvendelser til Grønt Punkt Norge og følge med på din bedrifts kommunikasjon med oss her.

Etter hvert vil det også ligge en kunnskapsbank tilgjengelig, som gir svar på ofte stilte spørsmål.

– «Min side» vil utvikle seg gjennom året, for å møte behov og vise tall og data som rapporteres gjennom året, sier Elisabeth Kollerød.

Har du tilbakemeldinger, innspill eller spørsmål? Send oss en e-post.

Ønsker du mer av dette? 👋

Meld deg på vårt nyhetsbrev for små og store oppdateringer.

Flere artikler

felles1.jpg
Nyhet Medlemmer 15. feb. 2023
BAMA, Backe, TINE og Nortura vinner årets Plastløftepriser
ntb_17955596.jpg
Nyhet Medlemmer 09. feb. 2023
De nominerte til Plastløfteprisene
1.jpg
Nyhet Medlemmer 30. jan. 2023
Utdeling av Plastløfteprisene 2022
plastcup-crop2.jpg
Nyhet 25. jan. 2023
Vant Plastcupen med kildesortering i alle ledd
1-plass-midtbygda-skole-lekeborg.jpg
Nyhet 03. jan. 2023
Imponerende innsats fra elevene i Aksjon gjenvinning
ntb_17950729.jpg
Nyhet 22. des. 2022
Ikke kast denne i plastinnsamlingen
ntb_17950722.jpg
Nyhet 19. des. 2022
Hvor flink er du til dette i jula?
collage.jpg
Nyhet Medlemmer 13. des. 2022
10 punkter i EUs forslag til nye emballasjekrav
ntb_17948753.jpeg
Grønt Punkt Norge 01. des. 2022
Slik bør butikker forberede seg til nye krav om kildesortering av plastemballasje
Kontakt oss
Kontaktinfo

22 12 15 00
post@grontpunkt.no

Besøksadresse

Karenslyst allé 9a
0212 Oslo

Postadresse

Grønt Punkt Norge
Postboks 91 Skøyen
0212 Oslo

Organisasjonsnummer

977 075 521

Sosiale medier

Facebook
Instagram
Youtube
Linkedln
Twitter

Meld deg på vårt nyhetsbrev for små og store oppdateringer.

English version

Personvern og cookies
NO / EN
Til toppen av siden Til toppen