Kari Traa om miljø og emballasje


De miljøtiltakene vi nå gjør i Kari Traa sparer oss kostnadsmessig både i produksjonsleddet og logistikkleddet, samtidig som miljøbelastningen er vesentlig redusert, forteller Sigrid Søvik fra Active Brands, Head of Development i Kari Traa.

Kari Traa og Active Brands er en ledende leverandør innen tekstilbransjen. Da må vi også lede an på bærekraft og miljø.

Internt er det et stort engasjement for å utvikle mer bærekraftig emballasje og vi planlegger å lansere denne nye emballasjen i 2020.

Som Grønt Punkt-medlemmer var det helt naturlig for Kari Traa og Active Brands å være en del av Plastløftet. Også er det jo hyggelig å kunne inspirere andre til å designe emballasjen for bedre gjenvinning, avslutter Sigrid Søvik fra Active Brands.

SIGRID SØVIK

Head of Development, Kari Traa

HVEM KAN TA PLASTLØFTET?

Plastløftet er et tiltak ovenfor bedrifter som produserer eller importerer emballerte varer. For å ta Plastløftet må bedriften din være medlem av Grønt Punkt Norge.