Jordan tok et smart, resirkulert grep


I innovasjoner som Jordan Green Clean-tannbørsten er det helt avgjørende at man har godt samarbeid med ulike fagmiljøer og bransjer. Å samarbeide med Grønt Punkt Norge har vært utrolig viktig for å få kunnskap og innsikt og læring i en del av verdikjeden hvor vi ikke har så mye innsyn i dag, forteller Bård Bringsrud Svensen, Sustainability Innovation Manager i Orkla.

Det er ikke så mye plastmateriale i en liten tannbørste, men summert opp blir det ganske mye. Totalt sett så har det stor betydning, sier Bård Bringsrud Svensen fra Orkla.

Vi i Orkla har nå lansert en ny tannbørste med et 100% resirkulert plastmateriale i skaftet. Busten er i et fornybart plastmateriale, og emballasjen er i et resirkulert pappmateriale.

Vi ser at dette produktet har fått god mottagelse i markedet, spesielt blant den unge forbrukeren. De er veldig opplyste, de er engasjerte og de er på søken etter en mer bærekraftig livsstil. Det er elementer vi treffer godt på med dette produktet. Vi har nå lansert i de nordiske landene og flere markeder i verden står nå for tur. Vi er veldig spent på fortsettelsen av lanseringen, avslutter Bård Bringsrud Svensen fra Orkla.

BÅRD BRINGSRUD SVENSEN

Sustainability Innovation Manager, Orkla

HVEM KAN TA PLASTLØFTET?

Plastløftet er et tiltak ovenfor bedrifter som produserer eller importerer emballerte varer. For å ta Plastløftet må bedriften din være medlem av Grønt Punkt Norge.