Bronse til sovende toppledere

Bronse til sovende toppledere

Hvorfor velger 6.500 norske bedrifter å være medlem av Grønt Punkt Norge? Det ønsket vi å få svaret på, og spurte derfor ni toppledere om å bli med til sengs. Og det ble det mediepris av.

Du har kanskje fått med deg bildene av sovende norske bedriftsledere som har prydet flere aviser i løpet av 2017 og 2018. Gjennom kampanjen “Sov godt” har Grønt Punkt Norge utfordret noen av de største bedriftene i landet til å fortelle hvorfor de er medlem og hva de får ut medlemskapet i Grønt Punkt Norge.

 

Bronse i Årets Mediekanal

Bak kampanjen som hovedsakelig retter seg mot næringslivet står Circus reklamebyrå og mediebyrået Wavemaker. I tillegg har Hegnar Brand Studio tilpasset kampanjen til trykking i Kapital. På fredag ble hele kampanjen premiert med en bronse under utdelingen av Årets Mediekanal under Medieprisen 2018.

– Vi er veldig fornøyd med medlemmenes innsats i kampanjen og det er selvfølgelig hyggelig å få anerkjennelse for arbeidet vi har gjort. Men det viktigste for oss er å vise frem noen av medlemsbedriftene våre for både nye og eksisterende medlemmer, sier kommunikasjonsrådgiver Arve Martinsen som har hatt ansvaret for kampanjen hos Grønt Punkt Norge.

Sov godt kampanjen

STILTE OPP: Fra øverst til venstre Jaan Ivar Semlitsh (Elkjøp), Anne-Beth Freuchen (Orkla), Knut K. Heje (Mills), Arne Kristian Solberg (Nortura), Fredrik Strømmen (Den Stolte Hane), Jon Karlsen (Glava), Øystein Bu (Dr.Oetker Norge), Aniela Gjøs (Tine) og Rune Nordli (Barilla Norge).   

 

Skryt til de som fortjener det

I tillegg til bilder og content-artikler på Hegnar.no, ledernytt.no og Kapital har filmene med næringslivstoppene hatt over 10 millioner digitale visninger.

Hvert år sendes 570 000 tonn emballasje ut på det norske markedet og bedriftene har også et ansvar for emballasjen etter at den er tom. Ved å være medlem i Grønt Punkt Norge sørger vi for at deres miljøansvar ivaretas.

– De som tar ansvar gjennom oss og er opptatt av bedriftens miljøansvar fortjener å få skryt. Ved å profilere dem kan det også motivere og inspirere andre bedrifter til å ta ansvar. Et ansvar de faktisk er lovpålagt etter den nye avfallsforskriften, sier Jaana Røine, administrerende direktør i Grønt Punkt Norge.

Topplederne som har stilt opp i kampanjen er Fredrik Strømmen (Den Stolte Hane), Rune Nordli (Barilla Norge), Aniela Gjøs (Tine), Jon Karlsen (Glava), Knut K. Heje (Mills), Øystein Bu (Dr.Oetker Norge), Anne-Beth Freuchen (Orkla), Jaan Ivar Semlitsh (Elkjøp) og Arne Kristian Solberg (Nortura).

 


Hva vil du kildesortere?

Bruk sortere.no for å finne ut hvor du kan levere din emballasje

Fant du det du lette etter?

Fant du det du lette etter?



For å kunne håndtere din hendvendelse/bestilling blir skjemaet lagret. Se hvordan vi behandler personopplysninger.